Meer succes met je webshop?!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

De 4 zaken waarop je jouw focus moet leggen wanneer je met je webshop meer omzet, winst, succes en klanten wil maken.

Je bent ondernemer, bedrijfseigenaar en heb voor je onderneming een eigen webshop. De webshop draait wel, maar je wil meer omzet, winst, succes en klanten aantrekken. Alleen, hoe moet je daar zelf mee beginnen?

Als webshopeigenaar is het lastig om snel afgeleid te raken van de zaken die zorgen voor meer omzet en klanten. Je bent met zoveel zaken tegelijk bezig, waardoor de kans zeer groot is dat je de focus op waar het echt om draait; consistent klanten aantrekken, verliest en daardoor kostbare tijd in rook ziet opgaan.

Op welke zaken moet je dan focussen om met je webshop meer omzet, winst, succes en klanten aan te trekken?

1. Verhoog je gemiddelde bestelwaarde

De gemiddelde bestelwaarde (of de average-order-value) is het gemiddelde bedrag dat klanten spenderen op je webshop. 

gemiddelde bestelwaarde webshop

Via up- en cross-selling kun je ervoor zorgen dat de gemiddelde bestelwaarde van je webshop verhoogt, wat er dus voor zorgt dat je per bestelling meer omzet en winst maakt. Daarnaast haal je het maximale uit iedere klant. Nadeel? De kost om één nieuwe klant te maken zal hoger liggen, maar je zal je concurrenten overtreffen.

2. Levenslange klantwaarde

De levenslange klantwaarde (of customer lifetime value) is het totale bedrag dat je klanten spenderen op jouw webshop gedurende de hele “relatie” die ze met jouw bedrijf hebben. Sommige bedrijven verkopen jarenlang aan hun klanten, het gemiddelde voor een doorsnee webshop is 12 tot 24 maanden. 

Focus je met je marketing dus niet enkel op ROAS van je advertenties en het winstgevend aantrekken van klanten, maar dus ook op de levenslange waarde die iedere klant jou oplevert. Doe er dus ook alles aan om steeds opnieuw te verkopen aan je bestaande, tevreden klanten.

3. Storytelling for the win

Meer en meer bedrijven zetten keihard in op content marketing om op een creatieve manier hun doelgroep te kunnen bereiken. Hierdoor worden er iedere dag originele, creatieve video’s over bedrijven, producten, webshops en oplossingen gepubliceerd online, wat zorgt dat er een stijging is in het aantal videoweergaven.

Door in te zetten op storytelling kun je op een creatieve manier je doelgroep bereiken. Hoe kun je dat dan in de praktijk gaan doen?

Maak een interactieve video waar je een courant probleem, vraag of situatie voor je doelgroep oplost.

Deze video laat je vervolgens viraal gaan door een campagne te maken op social media, gericht op videoweergaven om zoveel mogelijk personen uit je doelgroep te kunnen bereiken.

Nadien kun je iedereen die 50-75% van je video heeft bekeken opnieuw gaan benaderen met een onweerstaanbaar aanbod om op jouw webshop een bestelling te plaatsen.

4. Focus met je advertenties op deze 4 zaken

Adverteer je online voor je webshop via platformen als Facebook, Instagram, Google en Youtube? Dan is het heel verleidelijk om al snel afgeleid te raken van de statistieken die er echt toe doen. Focus je daarom op onderstaande 4 cijfers om ervoor te zorgen dat je de focus op de juiste data en KPI’s kan houden:

Bekijk dit artikel ook via onderstaande video

Deel dit artikel via: 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Behaal resultaat met jouw (toekomstige) webshop!