$178,000 in 2 maanden (met nettowinst van 32%)
Naam van de webshop zie je in de video, bezoek ze gerust.
Wanneer ik kijk naar een webshop, dan kijk ik altijd naar deze elementen:
- Wat is het aanbod van de webshop om nieuwe klanten (dus degenen nog niet bij jou hebben gekocht) aan te trekken en van bezoeker naar betalende klant om te zetten (is dit overtuigend genoeg?)
- Wat is het conversie-% van de webshop (hoeveel bestellingen zijn er per 100 bezoekers?)
- Hoe worden bezoekers aangetrokken, hoe zien de advertenties eruit, via welke kanalen?
- Wat heeft de webshop al ondernomen om bestaande klanten NOGMAALS te laten bestellen?
Het zijn die 4 elementen waar ik me voor 97% van de beschikbare tijd voor deze webshop op probeer te focussen, omdat het dé elementen zijn die zorgen voor groei, omzet, winst én klanten.
Als je de 4 elementen van deze webshop dan in detail gaat bekijken, ziet het er zo uit.
👉🏻 Het aanbod:
Op deze webshop staan in totaal 26 producten – van die 26 producten weet ik door de geschiedenis van deze webshop dat er 3 – 4 producten écht goed verkopen. 1 daarvan is zelfs een totale winnaar is en nu al 2 jaar! lang hét best verkopende product voor degenen die deze webshop nog niet kennen en er dus ook nog nooit eerder hadden gekocht.
Omdat we weten dat de kans dat een nieuwe klant dit product koopt zo groot is, leiden we het merendeel van de bezoekers naar dat product.
Samengevat: het aanbod dat we aan nieuwe, tot dat moment nog onbekende klanten maken is zo goed als onweerstaanbaar, waardoor we bij het volgende aanbelanden:
👉🏻 Conversie-% (hoeveel bestellingen zijn er per 100 bezoekers?)
Door zoveel mogelijk bezoekers naar je succesvolle product te sturen en daar een onweerstaanbaar aanbod te maken dat je bijna niet kan weigeren (ook al ken je de webshop nog niet), zit je conversie-% rond de 2 – 3%, op sommige dagen kan dit zelfs naar 5 – 8% gaan.
Voornaamste tip hier: de “magie” gebeurt nergens anders dan op je productpagina. Niet alleen je aanbod moet ijzersterk zijn, maar je productpagina moet niet alleen rust, maar vooral véél vertrouwen uitstralen, denk hierbij aan foto’s van het product waarbij je ook mensen ziet die het product dragen en gebruiken. Reviews zijn daarnaast essentieel alsook het antwoord geven op voornaamste vragen.
Extra: we geven géén (fake) kortingen, gebruiken géén scarcity of urgency… Ofwel verkoopt het product zichzelf zonder korting, ofwel geen je in plaats van korting, relevante bonussen. Zo ken ik een webshop die potten en pannen verkoopt en in plaats van korting, geven zij een receptenboekje mee bij iedere bestelling. Hierdoor krijg je aanbod meer waarde en kun je verkopen zonder kortingen te geven.
👉🏻 Bezoekers aantrekken
Dan, je hebt een succesvol product op een goede, verkopende productpagina – het volgende is uiteraard om iedere dag zoveel mogelijk relevante kijkers naar dat aanbod te krijgen.
Zoals gezegd: de “magie” gebeurd op je productpagina, het maakt in de praktijk weinig uit of je nu Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok of Google advertenties gebruikt.. Zolang je maar 24/7 verschijnt en relevante bezoekers naar je verkopende aanbod aantrekt, is het goed.
👉🏻 Nogmaals kopen?
Een fout die ik véél webshops zie maken is dat ze mikken op éénmalig succes. Ze verkopen slechts één maal aan een klant en doen verder niets meer om nogmaals aan die klant te gaan verkopen. Hierdoor maken ze wel klanten, maar zullen ze nooit héél winstgevend zijn.
Het feit dat we voor deze webshop onderaan de streep 41% winst overhouden, komt puur omdat we ons niet enkel focussen op éénmalige klanten, maar op wederkerende.
Hoe wij het voor deze webshop doen is door elke week 2 – 5 e-mails te sturen naar de bestaande klanten. Uiteraard niet altijd met promoties, maar we maken wel in elke e-mail de “brug” naar het feit dat we nog andere producten in de aanbieding hebben die hen misschien kunnen interesseren.
Effect? Iedere dag krijgen we nieuwe klanten & iedere dag verkopen we meer producten aan bestaande klanten. Zo verhoog je je winst-% enorm (want een e-mail sturen is bijna gratis). Zo zijn er op dit moment klanten die een paar duizend € hebben besteed.
✅ Dit is alvast hoe ik het zou aanpakken moest ik nu in één klap alles kwijt zijn & vanaf 0 zou moeten herstarten.
Deze webshop is ooit gestart als hobby vanaf een zolderkamer met €100 startkapitaal en is een kleine 2 jaar later uitgegroeid tot een meer dan volwaardig inkomen, dankzij het focussen op deze 4 elementen.
Interesse Om Je Eigen Webshop Te Starten?
Je wil graag je eigen webshop starten, maar je weet niet goed hoe je daarmee moet beginnen en wat je daarvoor allemaal nodig hebt?
Maak dan kennis met de 14 Daagse Webshop Starter.
De 14 Daagse Webshop Starter is een online opleiding die jou leert hoe je binnen 14 dagen je eigen webshop kan maken, ook zonder enige technische kennis of ervaring en dat met weinig tot zelfs geen budget en daarmee jouw weg naar financiële vrijheid begint te bouwen.
Momenteel kun je aan deze online training deelnemen voor de prijs van slechts €37,- ipv. €297.
Klik op onderstaande afbeelding en ontdek alle informatie over deze 14 Daagse Online opleiding.
Deel dit artikel via:
Behaal resultaat met jouw (toekomstige) webshop!
- 360° E-commerce expertise
- Focus op rendement
- Gebaseerd op eigen ervaring