Luxalad

Online zichtbaarheid en bekendheid verhogen zorgt voor meer offline verkopen

De vraag

Luxalad is een bekend Spaans merk met fysieke winkelpunten in het zuiden van Spanje en tevens eigendom van een Belgisch – Spaans ondernemerskoppel. Luxalad verkoopt luxe salades in hippe bars met een leuke setting en is de laatste maanden enorm gegroeid, niet alleen in Spanje, maar ook recentelijk met de opening van hun eerste filiaal in Antwerpen, België.

Luxalad teerde voornamelijk op offline zichtbaarheid om klanten naar hun vestigingen aan te trekken en deed, buiten wat berichten posten op Facebook en Instagram, weinig tot niets met online marketing.

De vraag van Luxalad was dan ook eenvoudig: een maximale online zichtbaarheid bereiken in een straal van 5 kilometer rondom iedere winkel. Op die manier wou Luxalad ervoor zorgen dat mensen niet alleen offline, maar ook online continu werden blootgesteld aan het merk Luxalad.

Ons antwoord

ECOM360 bouwde voor Luxalad online advertenties op Facebook en Instagram met “location-based-targeting” (targeting op basis van de locatie van iemand en niet op basis van een interesse). Voor de in totaal 9 vestigingen maakten we telkens afzonderlijke advertenties om ervoor te zorgen dat iedereen die in een straal van 3 tot 5 kilometer rondom een vestiging woont, een advertentie met de uitnodiging ontvangt om een Luxalad in de buurt te bezoeken.

Daarnaast werd er een retargeting advertentie ontwikkeld om iedereen die de afgelopen 180 dagen de website en webshop had bezocht, te heractiveren om hen ook een fysiek bezoekje te laten brengen aan een Luxalad in hun buurt.

Sleutelpunten

Ben jij onze volgende geweldige klant?